Vi söker just nu flera kompetenta tekniker till vår anläggning i Sörred . Om du precis som vi gillar att arbeta i team och älskar kundkontakt så vill vi ha din ansökan. Vi är certifierad VPS-verkstad som är en vidareutveckling av Volvos PST-koncept. Den stora skillnaden från tidigare är att du som Personlig servicetekniker arbetar i team istället för enskilt på din verkstadsplats. Detta gör att arbetet blir både roligare och tryggare.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som Personlig servicetekniker kommer du att arbeta med service och reparationsarbeten av Volvo personbilar. Arbetsuppgifterna innefattar bl.a. reparationer och felsökning, fakturering och inbokning av kunder. System som du arbetar i är bl.a. Tacdis och märkesstyrda system. Eftersom du bokar in alla dina kunder själv har du mycket kundkontakt och frihet i att lägga upp en effektiv dag.
Vem är du?
Som person ser du alltid kundens behov som en självklar utgångspunkt. Du är social, positiv och uthållig och gör det som krävs för att varje kund ska bli nöjd. Det är också viktigt att du är en person som är administrativt noggrann i ditt arbetssätt samt att din personlighet kan bidra till den unika lagkänsla som vi har inom Volvo Car Retail.
Vad kan du?
Du har minst tre års yrkeserfarenhet som bilmekaniker/personlig servicetekniker. Har du en fordonsteknisk gymnasieutbildning är det mycket meriterande. Om du tidigare jobbat med Volvo och systemet Tacdis är det en stor fördel. Likaså är det meriterande med fördjupat kunnande inom elektronik och felsökning som du erhållit dig genom utbildning eller erfarenhet. Körkort B är ett krav.
Om Anställningen
Anställningen är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar löpande urval, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med vår värdegrund.
Vi erbjuder
Om oss
Vi erbjuder verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar från Volvo. Vi är över 700 medarbetare på 12 anläggningar i Stockholm, Göteborg och Enköping.
Vår ambition är att ligga i absolut framkant och skapa framtidens kundupplevelse. Det är en hög ambition, ett viktigt löfte och det ställer höga krav på oss som företag. Vi vill kunna leverera en sammanhängande kundresa både online och genom fysiska möten. De nya digitala förutsättningarna skapar en ökad kravbild och den vill vi som företag kunna leva upp till. Vi vill även kunna möta kundens ökade krav genom att erbjuda framtidens hållbara mobilitetslösningar och på så sätt göra vardagen enklare för människor, oavsett vem man är.
Vill du vara med på den resan? Välkommen till oss!